30 en 31 Januari

31 januari 2014 - Fairlie, Nieuw-Zeeland

We zijn gisteren 30 Januari vertrokken uit het mooie Akaroa , jeetje hadden we nooit verwacht maar Janet was zo verdrietig dat we vertrokken ze zei ik wou maar dat jullie hier in de buurt woonden tjaaaa wie wil daar nu niet wonen maar goed dat gaat nu eenmaal niet!!! Op naar Fairlie [Mackanzie district] daar hebben we een motel geboekt voor 3 nachten , we kwamen hier tegen 4 uur in de middag aan we hebben ingecheckt en boodschappen gedaan en even wat gegeten in dit dorpje , gehucht , de omgeving valt tegen maar ja het kan niet overal zo mooi zijn als in Akaroa en we willen alles zien dus ook dit. We waren moe dus we zijn vroeg ons nest ingedoken. Vandaag vrijdag de 31 ste waren we natuurlijk vroeg wakker maar dat kwam goed uit want Wout moest zijn werk afmaken en dan ontbijten en dan richting Lake Tekapo , maar goed dat stomme internet werkte niet 3 providers geprobeerd maar hij kon niet inloggen op zijn computer in Enschede wij dachten het ligt aan ons maar goed 1 telefoontje naar de andere kant van de wereld en we wisten dat bij Beimer het internet er uit lag , dus na dat dat verwerkt was kon hij pas zijn werk gaan doen dus ietsjes later weg maar dat mag de pret niet drukken. We zaten tegen 10 uur in de auto na een lekker ontbijt met natuurlijk koffie en gebakken ei met spek voor Pamela !! We dachten we rijden eerst naar Lake Tekapo de heenreis was niet echt mooi droog dor en alleen schapen hahaha ,maar goed Lake Tekapo maakte alles goed jeetje wat mooi er staat een heel oud kerkje waar nog steeds getrouwd wordt [zie foto] , van daar zijn we naar Twizel gereden een klein dorpje wat eigenlijk uit de grond was gestampt voor 6000 inwoners maar er wonen er maar 1300 het dorp is oké maar eromheen een drama je zult er maar wonen maar ze hebben wel lekkere koffie met muffins. Van Wizel zijn we weer een stukje terug gereden want we wouden de Black Forest Road track gaan rijden , ook erg droge omgeving met af en toe een boer met honden of tractor , we hebben een paar keer moeten vragen waar de track nu eigenlijk begon en ze zeiden steeds alsmaar rechtdoor rijden tot aan Haldon station na ruim 20 kilometer kwamen we op  een plek ongelofelijk dat dat bestaat tussen de droge bergen op de prairie een klein plekje genaamd Haldon station waar een paar mensen wonen maar wat mooi een super klein schooltje [zie foto] en wat huizen , we moesten verder rijden naar Black Forest dat hebben we gedaan ook een super plek aan de Black Forest Stream een plaatje , hier moesten we de code van het cijferslot gaan vragen om toegang tot de track te krijgen , deze track heb ik een heel stuk gereden tot dat ik besloot om even bij het meer te gaan kijken we waren toen al wel 22 kilometer op weg en de track duurde 29.2 kilometer nou bij het meer naar beneden klauteren en spijkerbroek uit en in onderbroek en shirt het meer in en ja hoor daar ging ik drijfnat natuurlijk en niets anders bij me , Pamela natuurlijk de broek nat van het lachen ik zal jullie maar besparen hoe we verder naar huis zijn gereden maar goed dat was ook nog 150 kilometer !! In ons motel aangekomen lekker gedoucht en macaroni gemaakt , het is nu kwart over 9 , Pamela slaapt al lekker en wij gaan nu koffie drinken , en dan ook naar bed welterusten.xxxxxxxx