Via Hastings naar Papamoa naar de Coromandel

25 februari 2014 - Pukekohe, Nieuw-Zeeland

Zaterdag 22 februari zijn we richting Hastings gereden waar Rimmer woont, het was niet zover dus we waren er tegen half 1 eerst een hotel gezocht dat was makkelijker gezegd dan gedaan want de Art Deco dagen waren dit weekend in Napier een stad wat erg dicht bij Hastings ligt dus erg weinig keuze aan motels maar goed we hadden er 1 gevonden , geboekt en op weg naar Rimmer zijn Vinery was snel gevonden maar waar was het prachtige koloniaals huis gebleven ? Alles stond te koop , het restaurant en de wijngaard was verpacht en de chef kok zei dat het huis was afgebrand en dat Rimmer een huis in de bergen had weer gebouwd , we kregen zijn telefoonnummer maar geen gehoor , we hebben de makelaar gebeld en om zijn adres gevraagd maar daar klopte geen ........ van. Jammer we hebben vaak proberen te bellen maar ik denk dat ze op vakantie waren , het was die dag ook ontzettend warm 35 graden niet leuk meer , dus gauw naar het strand voor afkoeling. We waren tegen 6 uur in het motel jeetje wat gehorig en heel veel afrikanen werden met busjes uitgelaten en sliepen in ons motel wat bij ons op dit moment de Polen doen gebeurt in NZ door Afrikanen en Filipijnen , die nacht was een nachtmerrieverschrikkelijk wat een lawaai.

Volgende dag gauw weg daar en richting Tauranga gereden en op een camping een huisje geboekt aan het strand en schoon heerlijk gezwommen en niet veel gedaan zie foto's van Papamoa !!!

Maandag 24 Februari van Papamoa naar Tairua gereden hele mooie baaien gezien prachtig, hier waren Pam en ik nog nooit geweest, Wout wel de eerste keer, we zijn nog uitgenodigd bij een Duits echtpaar om hun uitzicht te bewonderen vanaf hun huis magnifiek als ze in bed liggen kunnen ze de dolfijnen en orka"s  zien zwemmen in de baai !! We hebben in de haven van  Tairura geslapen in een redelijk motel.

Dinsdag 25 Februari we zijn vroeg weggereden omdat we graag nog naar Kerikeri heen willen en dat ligt boven Auckland en we hebben nog maar een paar dagen dus het wordt een beetje aanpoten maar goed vandaag ook via de baaien van de Coromandel naar Pukekohe gereden met prachtige uitzichten!! Zo wij gaan zo weer naar bed bij jullie is de dinsdag weer begonnen, voor degene die moet werken werk ze , hahaha