Van Oamaru via Dundin [ Portobello] naar Ranfurly

4 februari 2014 - Ranfurly, Nieuw-Zeeland

Maandag ochtend op tijd opgestaan en via de track Duncan Road en Easons road bij Hampden richting de Mouraki boulders gereden , dit was een mooie track super goed Farmland zegt Pamela maar nog weinig dairy farms gezien komen nog wel !! Onder weg bij een super leuk café  koffie gedronken  heerlijk in de zon ik denk wel 25 graden, toen richting de Mouraki Boulders dit zijn grote ronde stenen die op het strand liggen super mooi om te zien het ontstaan van deze stenen is ons eigenlijk een beetje ontgaan , maar goed heerlijk op het strand gewandeld ,vandaar uit richting Dunedin jeetje wat een stad erg groot maar ook wel mooi we zijn eerst richting het schiereiland gereden omdat we nog een motel moesten zoeken nou alles zat vol alleen in Harington Point was nog een kamer vrij niet zooooo heeel bijzonder maar wel schoon ook al had ik het idee dat ik soms wat voelde kruipen in bed haha. We hebben hier nog met een wildtour meegereden met zo'n klein autootje werden we naar het strand gereden en wat super om te zien die jonge zeehonden spelen tussen de rotsen en die rare pinguïns . We hebben in Portobello heerlijk in de zon gegeten en daarna weer naar onze motelkamer en weer gaan slapen want dat lukt wel na zo'n dag.

Vanmorgen 4 februari zijn we via Portobello naar het kasteel gereden erg mooi vooral de tuin ik wil daar wel tuinvrouw zijn super om te zien , we hebben het kasteel ook binnen bezichtigd en alles was even mooi en ook in goede staat , hierna zijn we naar Dunedin gereden om het station te bekijken ook prachtig de kathedraal viel erg tegen vandaar ook geen foto's. Vanuit Dunedin richting Mosgiel via de volgende track richting Ranfurly. De track was niet echt super erg droog en super eenzaam kwam 1 auto tegen op die dikke 50 kilometer , we kwamen in Ranfurly aan net zo'n uitgestorven cowboystad maar met een Art Deco hotel we zijn binnen wezen kijken en je moest de badkamer etc delen nou niets voor mij, kwam zo'n klein vies mannetje uit het bad niets schoongemaakt bahbah, we hebben gevraagd of er ook een motel in de buurt was ja zegt de dame eindje verder nou jongens wat mooi en nieuw en schoon, ik heb alle was weggewassen en we hebben lekker gegeten en nu gaan we slapen , Pam slaapt al , weltrusten xxxxxx